عوارض و خواص زعفران برای تمامی افراد حتی خانم های باردار

*+ عوارض و خواص زعفران برای تمامی افراد حتی خانم های باردار +*

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، کروکتین، پیکرکروکین، فوکوس و کروک، ویتامین A، تیامین، فولات، مس، پتاسیم، کلسیم، ریبوفلاوین، منگنز، آهن، سلنیوم، روی و منیزیم می باشد و طبع زعفران گرم و خشک است.

با ما همراه باشید تا در ادامه خواهیم گفت :

  • خواص درمانی زعفران برای دیابت
  • خواص زعفران برای لاغری
  • خاصیت زعفران برای چشم
  • فوایذ زعفران برای یبوست
  • عوارض زعفران برای زنان باردار

حتما بخوانید : درمان ریزش مو با زعفران و جوانسازی پوست

عوارض و خواص زعفران برای تمامی افراد حتی خانم های باردار

خواص فوق العاده زعفران

خواص زعفران برای دیابت

جالب است که بدانید یکی از خواص زعفران که دارای اهمیت زیادی است، کنترل دیابت است. افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند، بهتر است که از زعفران استفاده کنند زیرا دیابت یکی از خطرناک ترین و گسترده ترین شرایط در دنیای امروز ما است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

سطوح قابل توجه منگنز که در زعفران وجود دارد، می تواند به بدن شما کمک کند تا سطح قند خون خود را بهینه سازی و کنترل کند.

تاثیر شگفت انگیز زعفران برای سلامت چشم

تحقیقات نشان داده که کروکین و کروکتین موجود در زعفران به بهبود سلامت چشم ها کمک کرده و بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار را درمان می کنند.

خواص درمانی زعفران بر کبد چرب

با مصرف زعفران کبد چربتان را درمان نمایید. زعفران به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، دارای خواص ضد التهابی بوده که می تواند به سم زدایی و پاک سازی کبد کمک کند و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب و بزرگ شدن کبد را کاهش دهد.

فواید زعفران بر سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز زعفران درمان سنگ کلیه می باشد. از آنجایی که زعفران دارای خواص دیورتیک است که با افزایش ادرار به پاک سازی و سم زدایی کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کند.

خواص زعفران بر درمان سرماخوردگی و آنفلونزا

زعفران دارای مقادیر بالای ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد. پودر زعفران را با آب گرم مخلوط کنید و بنوشید تا سرماخوردگی و سرفه را درمان کند.

درمان کم خونی با مصرف زعفران حتما بخوانید : خواص خوردن زعفران بر بیماران قلبی

خواص زعفران بر معده و دستگاه گوارش

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کاربرد های زعفران در طب سنتی درمان طبیعی درد معده، سوزش سر دل، سو هاضمه و زخم معده و بهبود سلامت دستگاه گوارش می باشد.

درمان کم خونی با مصرف زعفران

زعفران حاوی مقادیر بالای آهن است که با افزایش گلوبل های قرمز به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و کم خونی و علائم آن را بهبود می بخشد.

تاثیر زعفران بر درمان پارکینسون و آلزایمر

کروستین موجود در زعفران برای پیشگیری از بیماری پارکینسون مفید می باشد، همچنین مطالعات نشان داده که زعفران می تواند باعث تقویت حافظه شود و کروکین و کروکتین موجود در آن برای درمان آلزایمر و زوال عقل مفید می باشند.

کنترل فشار خون با مصرف زعفران

فشار خون خود را با خوردن زعفران کنترل نمایید. مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم موجود در زعفران به کاهش فشار خون بالا در افراد کمک می کند.

درمان بی خوابی با خوردن زعفران

زعفران دارای خواص آرام بخش طبیعی است و گفته می شود که مصرف شربت زعفران قبل از خواب به بهبود کیفیت خواب کمک کرده و بی خوابی شبانه را درمان می کند.

پیشگیری از ابتلا به سرطان با مصرف زعفران

تحقیقات نشان داده که زعفران یکی از بهترین دارو های گیاهی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان و متاستاز سلول های سرطانی را کاهش می دهد. زعفران دارای خواص ضد تومور هم می باشد و از ابتلا به تومور پیشگیری می کند.

لاغری و کاهش وزن با مصرف زعفران

جالب است بدانید علاوه بر تمامی خواص گفته شد زعفران ، این طلای سرخ بر لاغری و کاهش وزن نیز تاقیر به سزایی دارد. برخی تحقیقات اولیه نشان داده که زعفران با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد چاق شود.

عوارض و مضرات زعفران برای زنان باردار

خانم های باردار دقت کنید : مصرف مقادیر بالای زعفران برای زنان باردار خطرناک بوده و با انقباض رحم می تواند باعث سقط جنین در آن ها شود. هنوز اطلاعات دقیقی از اثر زعفران بر روی زنان شیرده منتشر نشده به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران شیردهی از مصرف زیاد زعفران اجتناب کنند.

مسمومیت با خوردن زعفران

مصرف دوز های بالای زعفران می توانند باعث مسمومیت شوند که با علائمی مانند زرد شدن پوست و چشم ها، استفراغ، سرگیجه ، اسهال خونی، خونریزی بینی، لب ها و پلک ها شود. مصرف 12-20 گرم زعفران در روز می تواند باعث مرگ شود.

عوارض مصرف زیاد زعفران

افرادی که با مشکل تعریق کف دست روبه رو هستند (کف دستانشان بی دلیل در تمامی فصول عرق می کند) باید از مصرف زعفران پرهیز کنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق کف دست این افراد را بیشتر می‌کند.

تداخل دارو با زعفران

زعفران ممکن است با برخی از داروها مانند وارفارین یا دارو های کاهش دهنده ی فشار خون تداخل داشته باشد. اگر چنین داروهایی مصرف می کنید حتما جهت مصرف زعفران با پزشک خورد مشورت نمایید.

آلرژی و حساسیت با خوردن زعفران

زعفران در بعضی افراد می تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود که با علائمی مانند سرگیجه، تهوع، اضطراب، خستگی و تغییر اشتها مشخص می شود.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید