فواید و خواص زعفران بر پوست و مو

این پست را جهت آشنایی با فواید و خواص زعفران بر پوست و مو مطالعه نمایید. اگر به خوردن چای زعفرانی و یا دمنوش زعفران علاقه دارید و روزانه و یا هفته ای چند بار از آن استفاده می کنید باید از فواید و خواص آن اطلاع داشته باشید. در قسمت پایانی این پست چندین ماسک زعفران برای تقویت مو و شفافیت پوست صورت برای شما عزیزان قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: آموزش تهیه شربت زعفران با گلاب

فواید و خواص زعفران بر پوست و مو

تاثیر زعفران بر زیبایی پوست و مو

  • درمان آکنه و جوش صورت با زعفران

از آنجایی که زعفران دارای خواص ضد باکتریایی قوی است برای پیشگیری از آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش بسیار مفید می باشد.

  • درمان آفتاب سوختگی پوست با زعفران

در فصل تابستان مراقب پوست صورت خود در برابر نور آفتاب باشید اط کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید البته زغفران نیز بر درمان آفتاب سوختگی پوست نیز مفید می باشد جهت انجام این کار باید مقداری زعفران را به مدت یک شب در شیر پر چرب بخیسانید. سپس با انگشت آن را به پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده بزنید. این ترکیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و همچنین درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.

  • روشن شدن پوست با استفاده از زعفران

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و همچنین می تواند به درمان لکه های تیره پوست کمک کند و باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شود. البته ناگفته نماند که آنتی اکسیدان برای پیشگیری از سرطان ها مفید می باشد. برای روشن شدن پوست صورتتان با زعفران باید مقداری پودر زعفران را با 3 قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید و به آرامی ماساژ دهید بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

  • درمان ریزش مو با زعفران

همانطور که گفتیم زعفران منبع غنی آنتی اکسیدان می باشد و به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و به درمان ریزش مو و طاسی کمک می کند.

طرز تهیه انواع ماسک زعفران برای پوست و مو

برای اینکه از بروز حساسیت و آلرژی پیشگیری کنیم بهتر است قبل از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

  • ماسک زعفران برای جوش و جای جوش

جهت تهیه ماسک زعفران برای از بین بردن جای جوش کافیست مقداری پودر زعفران را با 6-7 برگ ریحان تازه خوب بکوبید سپس خمیر به دست آمده را بر روی صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

  • ماسک زعفران و عسل برای پوست

جهت تهیه ماسک زعفران و عسل برای مو باید مقداری پودر زعفران را با 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بمالید پس از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

  • طرز ماسک زعفران و شیر برای مو

مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کنید و بر روی  پوست سر و موها بمالید پس از گذشت نیم ساعت موهایتن را با آب و شامپو بشویید.

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید