آموزش طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه در خانه

گیلاس یک میوه تابستانی بسیار خوشمزه است که کمتر کسی پیدا میشه که از این میوه خوشش نیاد و از طرفی گیلاس منبع عظیمی از انواع ویتامین ها و مواد عالی می باشد به این ترتیب مربای گیلاس نیز فارغ از این فواید نبوده

ما در این مقاله آموزش طرز تهیه مربای گیلاس در خانه را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم. چه بهتر که این مربای در خانه توسط کدبانویی همچون شما تهیه شود. برخی این مربا را به عنوان مارمالاد گیلاس نیز می شناسند.

بیشتر بخوانیم: روش ساده تهیه کمپوت گیلاس

طرز تهیه مربای گیلاس خوشمزه در خانه

مواد لازم برای تهیه مربای گیلاس در خانه

برای پخت مربای گیلاس خانگی به موارد زیر نیاز داریم:

  • گیلاس پاک کرده و تمیز : 500 گرم
  • پودر ژله گیلاس و یا آلبالو : 1 قاشق غذاخوری
  • شکر : 500 گرم

طرز تهیه مربای گیلاس خانگی

جهت تهه این مربای گیلاس در خانه در گام اول باید گیلاس ها را بخوبی با آب بشویید.

برای تهیه مربای گیلاس آنها را بخوبی بشویید سپس دم و یا به اصطلاح چمبه و هسته های گیلاس را با رعایت نکات بهداشتی از ان خارج نمایید. در مرحله بعدی باید 400 گرم شکر را درون قابلمه ترجیحا نچسب بریزیذ گیلاس شسته شده و بدون هسته را به آن اضافه نمایید.

ترکیب کیلاس با شکر برای پخت مربای گیلاس

قابلمه حاوی شکر و گیلاس را به مدت 5 ساعت در یخچال قرار دهید. پس از آن، قابلمه ار روی شعله زیاد گاز قرار دهید و درب آن را بگذارید تا شکر خوب آب شود. پس از آنکه مربا جوشید درب قابلمه را بردارید و بگذارید تا به مدت 5 دقیقه دیگر نیز بجوشد.

در این زمان به مربا گیلاس مرتب سر بزنید تا سر نرود. حالا نوبت به پودر ژله می رسد. در این مرحله از تهیه مربای گیلاس خانگی پودر ژله را به صورت آرام آرام به مربای گیلاس اضافه کنید و مربا را خب هم بزنید تا با پودر ژله ترکیب شود.

سپس شعله گاز را خاموش کنید و کف روی مربا را با ملاقه بردارید و دور بریزید کمی صبر کنید تا مربای گیلاس شما سرد شود.

دقت کنید: که در حین سرد شدن مربا باید چند بار آن را هم بزنید تا گیلاس ها به یکدیگر نچسبند.

در مرحله آخر پخت مربای گیلاس تعدادی ظروف شیشه ای همچون ظروف سس های مایونز را بخوبی بشویید و با یک ملاقه مربا را به داخل شیشه ها بریزید و در یخچال نگهداری نمایید.

بهتر است که انواع مربا ها بخصوص مربای گیلاس را به همین سادگی در خانه تهیه نمایید زیرا این مربا بدون مربا ها بدون مواد افزودنی و نگهدارنده بوده و از طرف دیگر نیز از لحاظ اقتصادی بصرفه می باشد

**به همین راحتی مربای گیلاس خوشمزه شما حاضر است**

آرزو افشار ونگینی ۰ ۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید