چگونه از آجر یوگا استفاده کنیم (همراه با عکس)

بلوک و یا آجر یوگا یک آجر می باشد باعث بهتر شدن عملکرد یوگا می شود. گاهی اوقات از این ابزار اشتباه استفاده می شود. اغلب تازه کارها و افرادی که انعطاف پذیری کمی دارند همچنین برای کاهش فشار بر روی عضلات  و یا تغییر حالت خاص بدن  از آجر یوگاه استفاده می شود. آجر یوگا به کشش و قرار گرفتن بدن در حالت درست کمک می نماید. ما در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه از آجر یوگا استفاده کنیم.

روش های استفاده از آجر یوگا

حفظ تعادل بدن با آجر یوگا

نحوه استفاده از آجر یوگا

1.هر دو دست را به آجر یوگا بچسبانید

بلوک یوگا را در مقابل پاهای خود قرار دهید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه هایتان باز کنید و سپس خم شوید و مطابق شکل کف دست هایتان را بر روی آجر یوگا بچسبانید در این حالت فشار کمتری روی کمرتان ایجاد کنید بدن شما در حالت راحتی قرار می گیرد.

طرز استفاده از آچر یوگا

2. یک دست را بر روی آجر یوگا قرار دهید

پاها را به اندازه کافی مطابق شکل فوق باز کنید. با آجر یوگا و پاهایتان یک مثلث بسازید. سپس به اندازه 90 درجه خم شوید و یک دست را بر روی آجر یوگا بگذارید و دست دیگر را به سمت بیرون بدن بکشید.

  • انجام این حالت از قفل شدن زانو ها جلوگیری می نماید.

از آجر یوگا چگونه استفاده کنیم

3. سر خود را به آجر یوگاه بچسبانید.

جهت حفظ تعادل بدن با استفاده از آجر یوگا در این روش باید پاهای خود را مطابق شکل باز نمایید و سرتان را به آجر یوگا بچسبانید و همچنین دستان تان را بر روی زمین قرار دهید.

استفاده از آجر یوگاه برای حرکات کششی

4. از آجر یوگا استفاده کنید تا کف پاهایتان در حالت ایستاده بالا بی آید.

اگر در انجام حرکات یوگا، پوزیشنی مطرح شد که نیاز به ایستادن و کشیدن به زمین داشت می توانید از آجر یوگا استفاده کنید. بلوک یوگا ارتفاع شما را از کف افزایش می دهند تا شما بتوانید تعادل خود را حفظ نمایید و بتوانید در پوزیشن صحیح یوگا قرار بگیرید.

حفظ تعادل بخش مهمی از تمرین یوگا است که برای مبتدیان و حرفه ای ها به یک اندازه اهمیت دارد. حتی اگر قبلا شما یوگا تمرین کرده باشید ممکن است امروز از لحاظ شرایط روحی و جسمانی در حالتی متفاوت با قبل باشید که جهت حفظ تعادل به آجر یوگا نیاز داشته باشید.

تقویت ماهیچه های ران با آجر یوگا

چگونه از آجر یوگا برای حرکات کششی استفاده کنیم1.یوگا را بین رانهای خود قرار دهید و با سمت جلو خم شوید.

نحوه استفاده از آجر یوگا در این پوزیشن به این صورت ایت که پا هایتان را به هم بچسبانید و از عضلات را برای نگهداشتن آجر یوگا بین پاهایتان کمک بگیرید. بدن خود را به جلو بکشید، کمی زانوهای خود را خم کنید و دستان خود را مطابق شکل بر روی زمین مقابل بدنتان قرار دهید. و کمی خود را به سمت جلو حرکت دهید.

  • استفاده از بلوک یوگا در این حالت باعث تقویت عضلات پا و بر قراری هماهنگی بین سر و پا می شود.

نحوه قرار گیری آجر یوگا در حالت پل

2.آجر یوگا را بین ران خود بصورت Bridge Pose نگه دارید. 

روی زمین دراز بکشید و زانو هایتان را خم نمایید و آجر یوگا را بین ران خود قرار دهید و همچون مورد قبل از عضلات پا برای نگه داشتن آن استفاده نماید. سپس کمر خود را مطابق شکل بگونه ای که سر و شانه و دست ها به زمین چسبیده باشد به بالا حرکت دهید.

  • این حرکت به پل معروف است و باعث تقویت عضله های ساق پا ،  ران  ، شانه و گردن می گردد.

اجر یوگا برای تقویت ستون فقرات

3.لبه ی آجر یوگا بنشینید

لبه ی آجر یوگا بنشینید به گونه ای که کف پا ها مطابق شکل به داخل بدن جمع شود و ستون فقرات شما کاملا صاف باشد.

  • نشتن درست بر روی آجر یوگا به تقویت ستون فقرات کمک می نماید.
  • اگر قدتان بلند است از یک آجر یوگا دیگر می توان برای قرار گیری در پوزیشن درست استفاده نمود.
آرزو افشار ونگینی ۱ ۰
اینستاگرام
تشکر
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید