جاذبه ذهن انسان برای رسیدن به اهداف

آیا می دانستید که انسان با استفاده از ذهن خود قادر به رسیدن به تمامی رویا ها و اهداف خود است؟ بله چنین چیزی امکان پذیر می باشد اما سوالی که اینجا در ذهن همه ما پیش می آید این است که چطور این کار امکان پذیر است؟

ما در ادامه این مقاله به شما عزیزان راه کارهای استفاده از جاذبه ذهن انسان برای رسیدن به اهداف را آموزش می دهیم و شما با به کار گیری این روش ها و پرهیز از نا امیدی می توانید به تمامی اهداف خود در زندگی دست یابید.

جاذبه ذهن انسان برای رسیدن به اهداف جاذبه ذهن

اما علی (ع) می فرمایند << داروی تو در خودت است اما تو آگاه نیستی و درد تو نیز از خودت است و نمیبینی، تو کلاب الهی هستی که با حروف و کلمات آن تمام پنهان ها آشکار می گردد>>

به هر چیزی که بی اندیشید، پس از مدتی شاهد جذب خودش یا چیزی که با آن ارتباط دارد خواهید شد. آیا تا به حال پیش نیامده که به یاد دوست قدیمی افتاده باشید و پس از مدتی او را در جایی ببینید؟ و یا مدتی به چیزی اندیشیده باشید و یک نفر بدون اطلاع آن را به شما هدیه کند؟

اکثر مردم این وقایع و یا حوادث مشابه را به حساب شانس ، تصادف و یا تقدیر می گذارند اما از حقیقت نامرئی آن بی اطلاعند و نمی دانند که بر زندگی انسان تماما قانون حاکم است، نه تصادف.

حکیم سبزواری می گوید: در جهان هستی هیچ چیزی اتفاقی نیست، زیرا هر پدیده ای دارای علتی است که با آنها وجودش حتمی شده و رد نادان آن را تصادفی می داند.

اگر تا کنون افکار منفی داشته اید، نترسید فقط کافی است افکارتان را مثبت کنید و بدانید که یک فکر مثبت صدها بار قوی تر از افکار منفی است.

((ذهن انسان مانند آهترباست و به هر چیزی که فکر کند، همان را جذب می کند، حتی اگر خوشش نیاید))

البته افکار شما نیاز به زمان دارند تا در دنیای فیزیکی رویت شوند. پس افکار خود را آگاهانه انتخاب نمایید.

بطور مثال: اگر مدام به مشکلات مالی خود بی اندیشید هر روز مقروض تر می شوید، اگر به بیماری که دارید یا ندارید بی اندیشید بیماریتان شدت یافته ئ مستعد بیماری های تازه می شوید. این خطز تا زمانیکه متوجه جادبه ذهن و قدرت ذهن و اندیشه نشوید و آنها را عوض نکنید ادامه دارد.

یک فیلسوف یونانی می گوید: 

<<بگویید چگونه فکر می کنید تا بگوییم به چه بیماری هایی مبتلا می شوید>>

ضمیر ناخودآگاه انسان

ضمیر ناخودآگاه انسان

این بخش عظیم ذهنی همیشه (حتی در خواب) فعال است و تمام اعمال غیزر ارادی انسان را کنترل می کند. سیستم عصبی خودکار سیمپاتیک و پاراسیمپاتیک  نیز که کنترل فعالیت های درونی مانند گردش خون، ضربان قلب، هضم غذا و ... را بر عهده دارد همگی تحت کنترل ضمیر نا خودآگاه است.

ضمیر نا خوداگاه تشخیص خوب و بد را ندارد نمی فهمد که چه چیزی به نفع ماست و چه چیزی به ضرر مااین مسولیت ضمیر خودآگاه می باشد و ناخودآگاه پیام هایی را از خودآگاه دریافت نماید چشم بسته و با قدرت بسیار اجرا خواهد کرد و خواسته ها و حتی نا خواسته های ما را بسته به اینکه به کدام یک توجه بیشتری داریم به سوی ما جذب می کند.

دقیقا مانند جاذبه زمین که اگر کسی از بلدی بی افتد بدون توجه به خوب یا بد بودن آن فرد او را به طرف خود کشیده و فرد زخمی و حتی کشته می شود. همیشه به آنچه دوست دارید و می خواهید، فکر کنید و به ترس ها و بیماری ها افسرگی و مشکلات مالی نیندیشید. بسیاری از مردن همیشه به مشکلات و ترس های خود تمرکز می کنند و مدام گله و شکایت می کنند.

ادموند اسپینسر می گوید: این ذهن ماست که ما را ثروتمند و یا فقزر، شاد و یا ناراحت، بدبخت و یا خوشبخت می سازد. اندیشه انسان مثل نور آفتاب است و تمرکز و تکرار آن مانند ذره بین عمل می کند، افکار مداوم و متمرکر شما قدرت آفریدن (خلق) همان اندیشه ها را دارد.

تمام آنچه که در اطراف خود می بینید و گمان می کنید که خودشان ایجاد شده اند بازتاب اندیشه های خودتان است

کلام آخر : بطور خلاصه خدمتتان عرض نماییم که تنها راه رسیدن به موفقیت پایدار، شکستن محدودیت های ذهنی است، و تنها راه آن نیز ایجاد باورهای مثبت در ناخودآگاه است. و ما می توانیم با استفاده از جاذبه ذهن انسان برای رسیدن به اهداف تعیین شده در زندگی مان برسیم.

آرزو افشار ونگینی ۱ ۱
کودکانه
نقشه مغزی و ارتباطش با علوم مختلف

استفاده از نقشه مغزی و ذهنی توسط روانپزشکان روانشناسان پزشکان و سایر متخصصین علوم نوروتراپی پیشنهاد شده و همواره مورد بررسی قرار می گیرد.

مثلاً در رشته نوروتراپی از طریق دستگاه هایی به نام الکتروسفالوگرافی به بررسی وضعیت ذهنی و مغزی فرد می ‌پردازند که نوروفیدبک نامیده می شود.

در واقع در این روش الکترودهایی به سر انسان متصل شده که از طریق آن امواج مغزی انسان به دستگاه کامپیوتر منتقل شده و در آن نمایش داده می‌شوند و از طریق آن فرد تراپیست می تواند به شناخت مطلوب از شرایط و حالات روحی و روانی و وضعیت فرد پردازد.

از نظر مشاوره روانشناسی چرا که در این حالت امواج مغزی فرد شامل امواج بتا دلتا آلفا و گاما نمایش داده شده که هر کدام از آنها می توانند حالات و وضعیتی از فرد را به نمایش گذاشته و مشخص کند.

مثلاً برخی از امواج نشان دهنده میزان سطح استرس و اضطراب بیش از حد فرد بوده و با رنگ مشخصی در نقشه های مغزی مشخص می شود که از طریق آن هم خود فرد و هم پزشکی مربوطه می‌تواند به سطح استرس و اضطراب فرد دست یابد.

یا می توانید از روش نوروفیدبک استفاده کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید