روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه با کمترین هزینه


دوستان عزیز درسته که رفع گرفتگی لوله فاضلاب و مشکلاتی از این قبیل جز کارهای مردونه به حساب میاد اما در برخی مواقع بنا به دلایلی مجبوریم که خود ما خانم ها به هنگام بروز چنین مشکلاتی وارد عمل بشیم. من در این مقاله روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه با کمترین هزینه به شما عزیزان معرفی می کنم.

راه حل های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه

روش های خانگی رفع گرفتگی لوله

روش های زیادی جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان وجود دارد که من در این بخش روش های خانگی و هم هزینه را به شما عزیزان معرفی می کنم که با حداقل وسیله های موجود در خانه خودتان قادر به رفع مشکل لوله فاضلاب خواهید بود. ساخت محلول های خانگی لوله بازکنی
  • ساخت محلول لوله بازکنی با استفاده از جوش شیرین و سرکه

دوستان عزیزم امروزه تو هر خونه ای جو شیرین و سرکه پیدا میشه می دونستید که با ترکیب این دو ماده می تونید گرفتگی لوله فاضلاب منزلتان را رفع کنید؟

طرز تهیه این محلول خانگی به این صورته که شما بسته به درجه گرفتگی لوله مقداری جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید و سریعا داخل لوله مسدود شده بریزید. دقت کنید که بعد از ریختن این محلول فورا درپوش پلاستیکی لوله رو در سر لوله قرار بدید تا از گاز ناشی از ترکیب این دو ماده در فضای منزلتون پخش نشه.

بعد از گدشت 30 دقیقه مقداری آب جوش داخل لوله بریزید تا محلول لوله بازکنی سرتاسر لوله را بخوبی تمیز کنه. اگر با انجام این روش گرفتگی لوله برظرف نشد چند بار دیگه هم این روش رو تکرار کنید.

  • رفع گرفتگی لوله با نوشابه
حتما براتون جالبه که بدونید چطور گرفتگی لوله با نوشابه بر طرف میشه. البته نا گفته نمونه که این روش برای رفع گرفتگی های سطحی مناسبه.

نحوه درست کردن این محلول به این صورت است که اول باید یک نوشابه گازدار رو به همراه مقداری جوش شیرین مخلوط کنید و فورا تو لوله ی سینک ظرفشویی، روشویی دستشویی، توالت ویا حمام خالی کنید. بعد از گذشت 15 دقیقه مقداری سرکه را در لوله بریزید تا گرفتگی لوله به کلی برطرف شه.

محلول لوله بازکنی با نوشابه

  • محلول آب جوش و مواد شوینده
دوستان عزیزم کافیه حداق هفته ای یکبار مقداری آب جوش را با پودر شستشو مخلوط کنید و داخل لوله فاضلاب بریزید تا این محلول چربی و رسوبات نشسته در دیواره لوله فاضلاب رو بخوبی تمیز کنه وا از گرفتگی لوله در مرور زمان جلوگیری کنه.
  • محلول لوله بازکنی با نمک
1/2 فنجان نمک آشپزخانه را با 1/2 فنجان جوش شیرین ترکیب کنید و آنرا داخل فاضلاب مسدود شده بریزید اجازه دهید ده تا بیست دقیقه بماند سپس آب جوش روی آن بریزید ، آب داغ و نمک و جوش شیرین یک ترکیب شیمیایی بوجود خواهد آورد که بخش زیادی از جرم ها و چربی های داخل فاضلاب را حل می کند.

رفع گرفتگی لوله در خانه با ابزار های ساده

  • شتر گلو و یا زانویی سینک را بشویید

اگر گرفتگی لوله در سینک ظرفشویی و یا روشویی دستشویی بود زانویی و یا شتر گلویی آن را که در قسمت پایین قرار دارد را با دقت باز کنید و در دستشویی و یا حمام بخوبی بشورید و مجددا در محل خودش نصب کنید. دقت کنید که به هنگام باز کردن شترگلویی طرفی رو زیرش بذارید تا از کثیف شدن کابینت جلوگیری کنه.

  • تلمبه دستی پلاستیکی
استفاده از تلمبه دستی که یک روش قدیمی و جوابگو بوده و همه ما کم و بیش با آن آشنایی داریم. نحوه کار با تلمبه  به این شکله که ناحیه پلاستیکی رو در دهانه لوله گرفته شده قرار می دیم و دسته تلمبه پلاستیکی آن را به پایین و بالا تکون می دیم تا تلمبه پلاستیکی با انجام عمل تراکم هوا شیی گیرکرده در لوله فاضلاب و یا جرم و چربی نشسته بر دیواره لوله را آزاد و خارج کنه.
  • لوله بازکنی با چوب لباسی

میدونستید که با وسایلی پیش پا افتاده مثل چوب لباسی فلزی میشه گرفتگی لوله فالضاب رو رفع کرد؟

رفع گرفتگی لوله با چوب لباسی
این روش برای مواقعی که شیی داخل لوله افتاده باشه کاربردی و جوابگو. برای استفاده از این روش باید مفتول چوب لباسی رو بازکنید یا بهتر بگم صاف کیند و سر مفتول رو بصورت قلاب گرد کنید. در مرحله بعدی قسمت قلابی شکل مفتول رو وارد لوله کنید به اندازه ای به جسم گیر کرده داخل لوله برسه.

اگر مفتول به جسم گیر کرده برخورد کرده سعی کنید طوری تکون بدید که قلاب به جسم گیر کنه و شما بتونید خارج کنید. اما در صورتی که مفتول به شیی برخورد نکرد یعنی شیی خارج از دسترس شماست بای روش ها دیگه رو امتحان کنید.

  • محلول شیمیایی جوهر نمک

التبه من استفاده از این روش رو زیاد توصیه نمیکنم چون این محلول به قدری قویه که در طولانی مدت باعث پوسیدگی و یا ترکیدگی لوله میشه. و اینکه این محلول امروزه به راحتی در ابزار فروشی ها می تونیم تهیه کنیم. و به طرز استفاده از این محلول نوشته شده روی این محلول دقت کنید. و به هنگام استفاده از جوهر نمک حتما از دستکش و ماسک بهداشتی استفاده کنید.

بیشتر بدانیم: 

تمام روش های گفته شده در قسمت بالا برای رفع گرفتگی های سطحی لوله فاضلاب مناسبه در صورتیکه گرفتگی شدید باشه حتما با لوله بازکن حرفه ای تماس بگیرید تا با استفاده از تجهیزات لوله بازکنی همچون دستگاه فنر برقی، دستگاه واتر جت water jet، تراکم هوا air comperssor گرفتگی لوله را برطرف کنه.

*امیدوارم روش های آسان رفع گرفتگی لوله فاضلاب در خانه با کمترین هزینه براتون مفید باشه*

آرزو افشار ونگینی ۰ ۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید