آموزش کاشت سبزه ذرت برای سفره هفت سین

ذوق و سلیقه خانم های ایرانی در زمینه خانه داری به تمام دنیا ثابت شده می باشد. بخصوص هر چه به شب سال نو نزدیک میشیم این ذوق و سلیقه به اوج خودش میرسه و شما متونید تمام این علاقه و سلیقه رو در رنگهای اجزای سفره هفت سین به وضوح درک کنید.

هدف ما در این پست آموزش کاشت سبزه ذرت برای سفره هفت سین تمام ایرانی ها میباشد. و اگر میخواهید نمای سفره هفت سین نتان چندین برابر شود از سبزه ذرت استفاده نمایید.

آموزش کاشت سبزه ذرت برای سفره هفت سین

آموزش کاشت سبزه با ذرت

برای کاشت سبزه ذرت باید حدود 15 روز قبل از عید دست به کار شوید. به مدت چهار روز ذرت را خیس کرده و هر روز آب آن را عوض کنید ولی جای ظرف را عوض نکنید تا جوانه بزند. بعد ذرت‌ها را داخل دستمالی نخی ریخته و  مرتب با آب اسپری کنید.
در مرحله بعد روی ذرت‌ها را با دستمال بپوشانید تا مرطوب بماند و ذرت‌ها جوانه بزنند. زمانیکه ذرت‌ها سبز شدند، یک سبد را داخل تنگ گذاشته و ذرت‌ها را داخل سبد بریزید. تنگ را پر از آب کرده به صورتیکه ذرت‌ها داخل آب باشند.
بعداز ده روز دانه‌ها ریشه داده و سبز می‌شود. می‌توانید داخل تنگ ماهی انداخته و برای عید یک سبزه ذرت زیبا با تنگ ماهی داشته باشید.

نکات قابل توجه جهت کاشت سبزه با ذرت

با دانه ذرت که با آن پفیلا درست میکنید نمی‌شود سبزه ذرت تهیه کرد چون خشک است و جوانه نمی‌زند. باید از دانه ذرت تازه استفاده کنید. مقدار دانه‌ها نباید خیلی زیاد باشد چون اگه تراکم زیاد باشد، لایه‌های زیرین نمی‌توانند رشد کنند و می‌پوسند.
اگر مقدار دانه‌ها کم باشد سبزه کم پشتی دارید. پس اندازه رو نسبت به ظرف نه زیاد و نه کم بگیرید. آبیاری زیاد هم باعث زود خراب‌شدن سبزه می‌شود.

*سالی پر از برکت و سلامتی براتون آرزو دارم*


آرزو افشار ونگینی ۲ ۳
سارا محمدی
چه جاااااالب بود
مرررسی
محمد علی
مرسی مطلب عالی بود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
اینجا سبک زندگی شاد را بیاموزید